Welcome Message

.

Medan Selera Nelayan, Bukit Malut, Pulau Langkawi

Kat hotel penginapan di Pantai Chenang, tanya sorang supervisor dia... kat mana makan malam sedap kat langkawi ni.... dia cakap "kalau nak makan ikan bakar, cuba en. try kat Medan Selera Nelayan, Bukit Malut... Kat situ makan ok, harga pun ok.... saya kalau sapa2 tanya mmg saya rekemen situ"... Cantik.... jom redah...

Terletak berhampiran dengan jeti nelayan...


Punya la ramai orang.... ok la tu.... tak salah kedai kut...


Sampai je... kene la cari meja kosong dulu....

Pastu pegi ke belakang kedai untuk pilih makan laut

makanan laut semuanya segar...

ada yang masih bernyawa... nampak insangnya bergerak2...


Dalam banyak2 seafood tu, nampak bende ni... first time tengok.... ni pun fresh.... apabila disentuh bahagian yang berbelang tu, dia memberi tindak balas dengan mengecutkan diri...

Setelah diselidik dengan pekerja, namanya Siput Kerbau.... biasanya direbus dahulu, kemudian dibuat kerabu... tapi tak order la.... semua gerun nak makan...

ini harga makanan laut dengan siap di masak.

ini pula jenis masakan yang ada...

bagitau kat brader ni, nak masak apa.... pastu dapat nombor giliran..... letak kat meja...

kerang rebus...


Pari bakar....


Ketam masak cili kering...

Siakap stim

udang dan sotong goreng tepung...

Harga makan untuk 7 orang, semua nya termasuk minuman dan nasi, lebih kurang RM180....

Lokasi : 6.319591,99.796052


1 comments:

abdullah seman said...

terbaik,..inilah kedai yg pernah sy mkn dlu,... mmang best..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...