Welcome Message

.

Ikan Bakar Parameswara, Umbai

Lepas pegi Melaka Wonderland terus ke Umbai makan Ikan Bakar Parameswara... sampai maghrib... punya la ramai orang.... parking bayar RM1.

Masa gua sampai... kereta depan tu bayar parking.... masa nak balik... jalan ni takleh masuk dah.... kene parking kat luar sepanjang2 jalan masuk.... 

Kedai hujung sekali...1 kedai ni semua dia... Dibuka Setiap hari Kecuali Hari Isnin....

kedai2 yang sebelum ni... macam food court... punya ramai orang.... ni depan... kat belakang lgi ramai.... penuh... org berdiri tunggu meja...

Sotong besar2... udang besar2

Ni sampel...

"AWAS, SUDAH ADA MEJA BARU PILIH IKAN" heheheh.... amaran.... mmg betul.... sampai2, kene cari meja kosong dulu... pastu baru boleh pilih ikan.... lepas pilih ikan nanti dia bagi piala bernombor... letak piala tu atas meja... so nnt dia antar makanan ikut nombor tu... (sorry gua x ambik pulak gambar piala tu...)



Sampai dulu kicap dan air asam...

Gua nak mkn nasi lemak...

Kerang rebus.....

 Ikan Siakap masam manis....

Udang Bakar

Sotong Goreng Celup Tepung... (tak sempat amik gambo org dah sebat dulu...)

Ikan Jenak Bakar (ni lagi x menyempat....)

Ketam pun bakar jugak... besar tu...

puhhhhh.....closeup

Tu dia sepit.... 

Overall makan mmg sedap... seafood fresh... sotong besar tapi tak liat....
harga (6 adult and 9 children)
- kerang
- sotong besar (2 pinggan) 6 ekor kut
- udang besar (2 pinggan) x kira bape ekor
- ikan jenak masam manis
- ikan siakap bakar 
- ketam 4 ekor
- nasi putih 1 mangkuk 
- air oren 3 jug 
- otak2 
- buahan potong 4 set 
semua sekali RM260.00

Marvelous.....

Location : 2.156222, 102.336167


View Larger Map

3 comments:

raie said...

brader, anda kena try medan ikan bakar kat crystal bay, alai pulak.. kat melaka jugak..

kucingtanah said...

TQ bro... ada kesempatan nanti akan cuba di sana pula...

Badrain Abd Aziz said...

Baru pas makan ptg tadi, xde la sedap mana pun aku leh bagi 2.5 bintang je.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...