Welcome Message

.

Yazid Burger, Seksyen 7, Shah Alam

At last, sampai jugak hajat gua nk rasa Yazid Burger... dah lama kawan2 citer pasal burger ni.... tapi selalu tak berkesempatan untuk pergi... last week, lepas balik kerja torus ke kedainya yang terletak di belakang UNISEL.

Supersized burger adalah konsep yang dibawa oleh Yazid Burger (YB) ini..... Juga roti dan patty nya dibuat sendiri, homemade... Boleh ke resepiyazidburger untuk melihat promo/clip YB atau ke blog yazidburger...

Buat masa ini, hanya menu yang tengah sahaja yang ada... menu lain dan menu set akan beroperasi selepas raya, mengikut kata pekerja YB. 

Sampai2, gua tengok pekerjanya (kiri) sedang amik order pelanggan...

Step 1 - pilih saiz... Ada 3 saiz, 250g (RM10, 1-2 org mkn), 500g (RM20, 3-4 org mkn) dan 1kg (RM40, 6-8 orang mkn)... gua pilih yg kecik je laa...
Step 2 - pilih roti... gua pilih garlic
Step 3 - pilih patty... ari tu ada 3 pilihan je... blackpepper, mushroom, satay.. gua pilih blackpepper
Pastu gua tny, tak pilih sos ke... dia cakap biasa dia letak semua sos dan sayur... klu tak nak sos mana cakap ngan dia... pastu gua tambah cheese, RM1, setiap 1..

So gua punya RM11, pasal tambah cheese 1...

Dapat no. 15... bukan yang ke 15 pun... dia bagi je nombor ni... tapi gua kira2... ada 6-7 org lg sedang menunggu sebelum gua

Tengah gua tunggu, ada satu brader mintak bungkus leftover yang dia mkn td... dia kata x abis bang... yg 250g punya ni... sorang makan x abis...

Kalau perasan, brader belakang tiang tu order yg 1kg punya... amik ko... macam kek besornyer...



Yang ni, 1kg punya patty, waiting to be grilled... betul la pekerja dia cakap besor kek, kalau bungkus pun dalam kotak kek...

haaa lebih jelas lagi... the first four dari kanan atas tu, yg 250g... penjuru kiri atas tu, yg 500g... yg paling besar tu lah 1kg....

Dalam 20-25 min tunggu, dapat lah gua punya....

heheh sos dah tonggang terbalik.... tapau macam ni la... kalau makan situ cantik...

Tu dia.... patty besar...

Nak compare saiz...

tebal jugak...

Rasa... ok... gua amik blackpepper, mmg terasa kepedasan blackpepper nye... Lepas ni gua nak try yg besar lak... kene ajak member ni...

Location : 3.076289,101.495784

4 comments:

Mr. Q said...

Tq 4 d review.. Sy wakil YB mohon maaf klu m'buat pelanggan terpaksa tgu lama. Sgala komen amat d hargai spaya kami boleh tingkatkn lg mutu qualiti mknn & layanan... Tq..

Admin said...

Terima kasih tuan. Semoga terus berjaya.

Juadah said...

Ada tengok dlm jjcm baru2 ni. memang menarik. boleh pi shah alam lps nih

Unknown said...

Operasi pukl brpa ye

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...