Welcome Message

.

Pisang Tanduk Goreng, Masjid Unta, Seksyen 18, Shah Alam

Kalau nak makan pisang tanduk goreng, boleh tuan2 ke Masjid Al-Azhariah atau lebih dikenali sebagai Masjid Unta di Seksyen 18, Shah Alam. Sila rujuk islamgridAda orang panggil pisang tanduk, ada org cakap pisang lang... gua pun x tau... blogger animhosan ada maklumat lanjut, thank you.


Di depan masjid ni ada deretan gerai menjual pelbagai jenis minuman dan makanan, termasuk pisang tanduk goreng ini. Gerai ini fokus kepada pisang tanduk sahaja dan ubi keledek jika ada permintaan.


Masa gua sampai dlm kol 12 lebih, wak ni tgh tunggu minyak panas.... perhhh first customer of the day... kalau ko dtg petang sikit, mmg ramai giler tunggu... sekali beli sampai RM10, RM15... ada sekali tu gua nmpk brader ni beli RM25....

Dalam tong merah tu, bancuhan tepung goreng pisang... Wak ni akan kopek pisang tu, pegang dan slice pisang ke dalam bancuhan tu...

Setelah minyak panas, amik sepit dan masukkan pisang

Tu dia....

Proses pisahkan pisang2 yang melekat

Angkat... tos...

Gua first customer of the day...

Harga, 3 keping RM1. Sebab gua beli RM4 dapat 12 keping... 

Rangup di luar, lembut dan manis di dalam.... sangat sedap...

Location : 3.045174,101.51913

2 comments:

nurulyeop said...

Sy pergi 1 sept tadi, mcm x niaga dah...

roha said...

Niaga masih kekal dicitu

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...